سرشعله کوهنوردی

ساخت وبلاگ
شما می توانید تمرینات یوگا را به دوران زمان بر و تحت عنوان یک ورزش و یا این که تمرین استقامتی اعمال دهید. همینطور شما میتوانید در هنگام اعمال بقیه ورزش‌های حرکات یوگا را اعمال نمائید. سرشعله کوهنوردی این عمل از زخم‌دیدگی شما در هنگام ورزش کردن به شدت دوری می‌نماید. کوهستان مارکت برای ساخت توان و انعطاف پذیری تمرینات یوگا را می بایست به صورت منظم ایفا دهید. همینطور برای تهیه نمودن این گزینه می توانید حرکات تحت را نیز تکرار نمائید
 
 
 (Crescent Lunge Anjaneyasana: این جنبش برای تقویت چهارسر و عضله‌ها پشتی بسیار مطلوب میباشد. شما میتوانید این تکان را برای ساخت‌و‌ساز اقتدار بیشتر جاری ساختن دهید.
 
 
( Warrior I, II and III (Virabhadrasana I, II and III: در‌این تکان ماهیچه‌ها چهارسر، ران و مچ پا کشیده و تقویت می گردد. همینطور قفسه سینه، ریه‌ها و باسن نیز تقویت میشود.
 
 
 (Extended Side Angle Pose (Utthita Parsvakonasana: این جنبش باسن، زانوها و مچ پای شمارا تقویت می‌نماید. خلال این به ارتقاء استقامت بدنتان امداد می‌کند.
 
 
 (Plank and Side Plank (Utthita Chaturanga Dandasana and Vasisthasana: این تکان عضله‌ها شکم و پشت شمارا تقویت می‌نماید.
 
 
(Eagle Pose (Garudasana: این تکان به ثبات، تعادل و تمرکز امداد می‌نماید. به صورت کلی عضله‌ها پشت و مچ پای شما تقویت میشود. همینطور به کشش و تقویت باسن امداد می‌نماید.
 
 
 (Dancer Pose (Natarajasana: این تکان در حالی که مچ پا را تقویت می‌نماید، به محافظت تعادل نیز یاری می‌نماید. همینطور برای ماهیچه ها باسن و چهارسر بسیار موءثر میباشد.
 
 
 (Revolved Pyramid Pose (Parivrtta Trikonasana: این جنبش برای وارفته شدن عضله ها و کمتر شدن درد سیاتیک که در میان دونده‌ها بسیار شایع میباشد، اثرگذار میباشد.
 
 
 (Half Pigeon (Eka Pada Rajakapotasana: این گزینه شایسته ترین جنبش برای شل و ول شدن عضله ها لگن میباشد.
 
 
 (Cow Face Pose (Gomukhasana: این گزینه برای کشش ران‌ها بسیار تاثیرگذار میباشد.
سرشعله کوهنوردی...
ما را در سایت سرشعله کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : سرشعله کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headofmountaineering بازدید : 99 تاريخ : دوشنبه 31 مرداد 1401 ساعت: 11:50

به کارگیری از جوراب کوهنوردی مطلوب را بدون شوخی بگیرید. نوک انگشتان پا، یکی حساس ترین و زخم پذیرترین بخش های اندام تن کوهنورد به ویژه در وضعیت سوز و سرما، یخ و برف میباشد. سرشعله کوهنوردی از این رو با به کارگیری از جوراب مطلوب، بازدارنده از بروز زخم دیدگی آن‌ها شویم. کوهستان مارکت یک شخص کوهنورد بایستی پوشاک خویش و برای مثال جوراب ها را با دقت به طول، حالت و فصل ترفیع در ناحیه متبوع کوهستان تدارک و تعیین نماید.
 
ارتفاع جوراب ها می بایست مطلوب باشد و در مواردی که جوراب آب می رود،حتی یه خرده رفیعتر بایستی گزینش خواهد شد. جوراب کوهنوردی معمولا بلند و تا پایین زانو میباشد. بدون نقص بودن پوشاک و مثلا جوراب مطلوب در اپ های کوهنوردی، به ویژه در فصل‌زمستان و سرمای شدید از بروز بیشتر رویدادها ، مانند سرمازدگی در کوه دوری می نماید. جوراب کوهنوردی نامناسب، به ویژه در فصل‌زمستان و سوز‌و‌سرما تا به امروز سبب ساز بروز پیشامدهای ناراحت کننده و دشواری های فراوان برای انگشتان پاها یخ زدگی کوهنورد گردیده و به صورت جدا گاهی به ارزش زخم و جدا انگشت پای شخص ،به ویژه بر تاثیر یخ زدگی و سرمازدگی مجموع میشود. به طورکلی برای پیشگیری از بروز سرمازدگی انگشتان پاها در کوه، به کارگیری از جوراب های مطلوب در فصل‌زمستان و سوزوسرما بسیار اصلی میباشد.
 
خرید جوراب کوهنوردی
 
 
پایی که در جوراب و پوتین مرطوب و یا این که پوتین حایل دار کهنه غیرفعال باشد بیشتر مستعد جراحت زدگی میباشد. این زخم قادر است بسیار خطرناک باشد و باعث به تلف کردن انگشتان یا این که بخشی از پا گردد. در صورتی‌که پا مدتی وقتگیر در‌این موقعیت باشد متورم گردیده و در سود فشار ناشی از تورم،رگ های خونی بسته گردیده و جریان خون عضو، جدا میگردد. در‌این موقعیت می بایست پاها را کم آب کرده و برای اقدامات درمانی بیشتر آسیب دیده را به مجاورت ترین مقر کمک کوهستان یا این که راءس درمانی منتقل کنید.
در صعودهای معمولی و سهل کوهنوردی می اقتدار از جوراب های کاموایی ضخیم بهره مند شد. جوراب مشکی گرم خیس میباشد. جوراب می بایست عرق پا را به خویش جذب نماید. از آن جایی که کفش ها قابلیت و امکان تنفس کردن و خارج دادن بخار و عرق پا را ندارند، تاوقتی‌که کفش ها را از پا در نیاورده باشید عرق پا در کفش ها توده گردیده است.
جوراب نباید زبر و یا این که نازک باشد، بلکه عالی میباشد پشمی، قابل انعطاف و ضخیم باشد. محصول جوراب های نایلونی و پرلون، برای بهداشت پا مطلوب وجود ندارد، چون ممکن میباشد ساخت و ساز آلرژی کند، به علاوه بازدارنده از تعریق پوست میشود. جوراب کتانی نازک یا این که نایلونی برای کوهنوردی مطلوب وجود ندارد .ضروری میباشد از پوشیدن جوراب های نخی دوری فرمایید ،چون این نوع جوراب ها به سادگی تر می گردند و بعد از کم آب شدن آن قدر طاقت فرسا و محکم می گردند که پاها را باطن خویش مصدوم می‌سازند.
سرشعله کوهنوردی...
ما را در سایت سرشعله کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : سرشعله کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headofmountaineering بازدید : 89 تاريخ : يکشنبه 30 مرداد 1401 ساعت: 16:50

تیغه‌ها یا این که گردان (قابل تهیه) و یا این که اثبات (غیر قابل تهیه) میباشند. سرشعله کوهنوردی با تیغه‌های جلویی گردان ‌می توانید دندانه‌ها را عوض فرمائید یا ارتفاع آن ها را بسته به نوع مسیری که برای کوه‌پیمایی یا این که کوهنوردی گزینش کرده‌اید تغییر تحول دهید. کوهستان مارکت چنانچه در مسیر‌های سنگی و یخی مختلفی کوهنوردی ‌میکنید و حس ‌میکنید بایستی آراسته تیغه‌ها را عوض فرمائید، از یک کرامپون گردان به کارگیری نمائید.

تیغه‌های اثبات ساییده گردیده و کوتاه‌خیس ‌می شوند، ولی ‌میتوانید آنان را مجدد تیز فرمایید. این نوع کرامپون‌های یک‌تکه مدل‌خیس از گونه های گردان می‌باشند و از آن جایی که هیچ نصیب متحرکی ندارند، نیازی وجود ندارد نگران وارفته شدن پیچ‌های آن ها باشید.

سازش کرامپون با چکمه
سازگای کرامپون با چکمه برای کوشش و امنیت ضروری میباشد. نوع چکمه شما انتخاب ‌می‌نماید که برای تعیین سیستم اتصال چه آیتم‌هایی پیش روی خویش دارید. برای مثال، کرامپون‌های فوق مدل بنددار با چکمه‌های فوق مدل پیاده‌روی سازگار میباشند، البته برای کوهنوردی یا این که یخ‌نوردی مطلوب نیستند. یک کرامپون که با سد به یک چکمه با کف انعطاف‌پذیر متصل شد‌ه‌است مانند یک کرامپون متصل گردیده به یک چکمه با کف طاقت فرسا امن نخواهد بود.

نکات آیتم دقت در تعیین کرامپون:
معلوم نمائید که چه نوع چکمه‌ای دارید.
 آیا این چکمه به طور کامل انعطاف‌پذیر میباشد، نصفه‌ انعطاف‌پذیر میباشد یا این که مشقت بار میباشد؟ آیا در پنجه یا این که پاشنه برآمدگی دارااست؟ در‌صورتی‌که چکمه‌های شما انعطاف‌پذیر و سوای برآمدگی پنجه می باشند، ممکن میباشد برای کوهنوردی فنی با کرامپون به چکمه‌های جدیدی نیاز داشته باشید.

قصد اعمال چه فعالیتی را دارید؟
برای کوهنوردی یا این که یخ‌نوردی، به پاشنه و پنجه کفش خویش نگاه نمائید. چند تعیین برای نوع اتصال کرامپون پیش روی خویش دارید. برای منش رفتن از کرامپون‌های بی آلایش‌خیس با اتصال بنددار به کار گیری فرمائید. در حالتی‌که ‌میخواهید از کرامپون‌های استپ استعمال نمائید، دقت داشته باشید که برای آن ها به چکمه‌های با کف دشوار و برآمدگی‌ها یا این که شیار‌های تعالی در پنجه و پاشنه نیاز دارید.

سرشعله کوهنوردی...
ما را در سایت سرشعله کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : سرشعله کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headofmountaineering بازدید : 103 تاريخ : شنبه 29 مرداد 1401 ساعت: 13:45

بخش اعظمی از عموم رویای کوهنوردی در کلرادو یا این که کوه‌پیمایی در نپال را دارا‌هستند، ولی به‌این می پندارند که چه طور طول زیاد بر آنان تأثیر میگذارد. سرشعله کوهنوردی به این ترتیب در پست امروز خبرنامه، اینجانب می خواهم نکات گزینه عشق خویش را برای دوری از طول زدگی به اشتراک بگذارم. کوهستان مارکت تجارب اینجانب از طول: اینجانب در دنور معاش می کنم (۵۲۸۰ فوت) و مرتباً تا طول ۱۴۰۰۰ فوت در قله‌های محلی بالا میروم. اینجانب همینطور به کوه‌های هواینا پوتوسی (۱۹,۹۷۴ فوت)، کلیمانجارو (۱۹,۳۴۰ فوت)، آلپامایو خرد (۱۷,۷۴۹ فوت)، ایزتاکی هواتل (۱۷,۱۵۹ فوت) و آرارات (۱۶,۸۵۴ فوت) ترفیع کرده‌ام.

جذاب اینجاست که یکی مشقت بار‌ترین تجربیات‌های شدید اینجانب از طول زدگی، مشتمل بر رانندگی به صومعه Rongbuk در تبت (۱۶،۳۴۰ فوت) و شب در آنجا ماندن میشود. در این زمینه ذیل‌خیس بیشتر توضیح می ‌دهم.

سلب مسئولیت (دقت! دقت!)
هیچ یک از مفاد بالا مرا دکتر معالج نمی‌نماید. پیش از رفتن به طول، عالی میباشد به یک کلینیک مسافرتی رجوع کنید یا این که با پزشکی که عالی شمارا می شناسید مشورت کردن فرمائید. در شکل وجود بیماری قضیه‌ای یا این که به کارگیری از داروهایی برای دوری از طول زدگی، التفات این موضوع دو چندان می شود.

بیماری طول یا این که طول زدگی چیست؟
طول زدگی در واقع سه صورت دارااست. اکثری از کوهنوردان در ارتفاعات زیاد، علائم بیماری وخیم کوهی یا این که AMS پیدا می‌نمایند. این علائم دربرگیرنده سردرد (شایع‌ترین)، اندوه معده (برای مثال استفراغ)، خستگی، سرگیجه و اختلال خواب میباشد. بیماری AMS گرچه حس ناخوشایندی دارااست ولی معمولا با نگهداری و استراحت، خویش به خویش از فی مابین می‌رود.

هنگامی در‌این پست درباره‌ی «طول زدگی» سخن می کنم، منظورم AMS میباشد. با این وجود، دو نوع دیگر از طول زدگی وجود دارااست که بایستی از آنان با خبر باشید.

در حالتی‌که از هواداران کتاب‌های بلایای کوهنوردی میباشید، ممکن میباشد با دو صورت شدید طول زدگی آشنا باشید: HAPE (ادم ریوی در طول زیاد) و HACE (ادم مغزی در طول زیاد). این دو بیماری به ترتیب مشمول تجمع مایعات در نزدیکی ریه‌ها و مغز میباشند. HACE و HAPE در مقایسه با AMS  بیماری‌های نادری می باشند. با این اکنون، در شکل وقوع، مورد ها اضطراری میباشند که نیاز به کاهش طول فوری و دقت پزشکی دارا‌هستند.

میتوانید درباره هر سه نوع بیماری طول در سایت موسسه پزشکی طول داده ها بیشتری حصول فرمائید.

سرشعله کوهنوردی...
ما را در سایت سرشعله کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : سرشعله کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headofmountaineering بازدید : 83 تاريخ : پنجشنبه 27 مرداد 1401 ساعت: 14:27

در صورتى که مى‌دانید به چه گرده گیاهى حساس می باشید سعى فرمائید در فصل گرده افشانى آن گیاه ازرفتن به محل هاى پرورش آن گیاه خوددارى فرمائید. سرشعله کوهنوردی ازعینکهاى آفتابى براى جلوگیرى از داخل شدن گرده‌ها به چشمهای تان به کار گیری فرمائید. کوهستان مارکت در حالتی که در محل معاش‌تان گرده‌هاى گیاهى در دور و بر متفرق مى‌شوند، درها و پنجره‌هاى اتاق خواب تان را در اواسط صبح (حدود ساعت ۱۰) و ابتداى غروب (حدود ساعت ۷) بسته نگه دارید به دلیل آنکه معمولاً در‌این ساعت‌ها نقطع ی عطف گرده افشانى گیاهى شکل میگیرد.
براى معالجه علائم الرژی زا پایین حیث دکتر معالج از قرص هاى آنتى هیستامین و اسپری‌هاى ضد التهابى بینى به کار گیری مى‌گردد. اسپرى‌ها یا این که قطره‌هاى بینى ضد التهاب، با کاهش تورم پوشش باطن بینى گرفتگى بینى را برطرف مى‌نمایند. اسپرى‌ها یا این که قطره‌هاى بینى ضد آلرژى با پوشش بینى و دیده بازدارنده تاثیر برهان حساسیت‌زا مى‌شوند.در مفاد مقاوم از اسپری‌های بینی استعمال می‌گردد که با پرهیز از آزاد شدن هیستامین در تن از بروز علائم حساسیت نهی کردن می‌نماید. در شرایطی که گرفتگى بینى سبب ناراحتى چندانى نشود، قرص یا این که اسپرى‌هاى ضداحتقان خیلى موثر نیستند.
از نوشیدن مایعات غافل نشوید.نوشیدن مایعات عوارض آلرژی های تنفسی فصلی را کاهش میدهد. نوشیدن زیاد مایعات در کاهش عوارض آلرژی های تنفسی فصلی و اثر ها حساسیت اثر گذار میباشد. نوشیدن مایعات فراوان معیار ترشحات تنفسی آلرژی را رقیق کرده و استدلال آلرژی زا تاثیر کمتری بر تن میگذارد.
محافظت گلدان های خرد در فضای خانه، مالامال پرنده ها خانگی و مراقبت حیواناتی مانند جوجه، اردک، گربه، سگ و غیره در دور و اطراف معاش اشخاص حساس به مواد حساسیت زا را با نقص‌ مواجه می نماید.
مهم‌ترین شیوه برای معالجه یا این که در اختیار گرفتن آلرژی‌های فصلی، از دربین‌بردن برهان ایجادکننده آلرژی میباشد. در صورتی‌که عکس العمل‌های آلرژیک و ایمونولوژیک بیش تر از حد طبیعی، خفیف یا این که حتی میانگین باشند ممکن میباشد برای معالجه آن به به کار گیری از داروهای گوناگون نیاز نباشد. یعنی دارای تخصص برای سرکوب‌ سیستم ایمنی برای مدتی کوتاه و از دربین‌بردن عوارض آلرژی، دارو تجویز می‌نماید.
مصرف تکمیل کننده‌های غذایی متعدد به عنوان مثال تکمیل کننده آهن، روی، کلسیم یا این که… نمی‌تواند سبب ساز معالجه یا این که حتی در دست گرفتن بی نقص حساسیت‌های فصلی گردد. ولی ممکن میباشد بعضا از موادغذایی بتوانند در تشدید یا این که تخفیف علایم آلرژی موءثر باشند، البته هیچ‌کدام از خوراکی‌ها و موادسازنده نمی‌توانند به طور کاملً سبب ساز از دربین رفتن این بیماری شوند. از طرف دیگر ما نمی‌توانیم خوراکی خاصی را معرفی کنیم و بگوییم که همگی اشخاص دچار به آلرژی می توانند با حذف آن، بیماری خویش را سرکوب نمایند زیرا ممکن میباشد نوع آلرژی به موادغذایی از شخصی به شخص دیگر گوناگون باشد.
شخصی که به آلرژی فصلی مبتلا است یا این که سوابق ابتلا به آن را داراست، می بایست تا می تواند به دور چاشنی‌ها، غذاهای تند، بودار، خوراکی‌های فرآوری‌گردیده (مانند سوسیس، کالباس و…) و غذاهای سرخ‌کردنی را خط بکشد. ولی به خاطر داشته باشید که‌این طعام‌ها ابداً نمی‌توانند دلیل نخستین ابتلا به آلرژی فصلی باشند و مصرف آن ها ممکن میباشد صرفا موقعیت شخص دچار به آلرژی را بد‌خیس و علایم حساسیتش را شدید‌خیس نماید.
میان خوراکی‌های گوناگون، مصرف میوه‌ها و سبزی‌های نو و آب میتواند یه خرده عوارض آلرژی فصلی را کم کند.

سرشعله کوهنوردی...
ما را در سایت سرشعله کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : سرشعله کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headofmountaineering بازدید : 81 تاريخ : چهارشنبه 26 مرداد 1401 ساعت: 12:42

شایسته ترین خرقه کوهنوردی در فصل تابستان، خرقه های نخی نازک و آستین کوتاه به یاروهمدم شلوارک میباشد. دقت داشته باشید که  تابش آفتاب در ارتفاعات آزاردهنده خیس می‌شود. سرشعله کوهنوردی پس برای این فصل از سال قطعا عینک مطلوب، کلاه آفتابگیر و کرم ضد آفتاب به یاور داشته باشید. کوهستان مارکت از آنجایی که خنکی شب در کوهستان ممکن میباشد برای بعضا از اشخاص آزاردهنده باشد، میتوانید از یک سویی شرت نخی نازک استعمال نمایید. ترجیحا جوراب های اضافه به هم پا داشته باشید تا به محض تعریق پا نسبت به بده بستان آن‌ها مبادرت فرمائید.

بیشتر بدانید: ضروری ترین اثاثیه کوهنوردی کدامند؟

خرقه مطلوب کوهنوردی در پاییز


برای مثال جامه های قابل قبولی که برای کوهنوردی در پاییز میتوانید استعمال فرمایید، بلوزهای آستین بلند به یار و همدم سویی شرت میباشد. عالی میباشد که سویی شرت شما اندکی از سبک های بهاره و تابستانه قطور خیس باشد. همینطور پارچه آن از جنسی باشد که رطوبت را به خویش جذب نکند. فصل‌پاییز فصل بارندگی میباشد و خوب میباشد خرقه های شما از اشکال ضد آب باشد. علاوه بر آنکه قابلیت و امکان ورود هوا به درون تن و تنفس پوست را آماده نماید. همینطور به یار داشتن بارانی و کفش ضد آب ضروری میباشد. با اعتنا به معاش لبریز هیاهوی امروز، حضور در طبیعت تبدیل به یک نیاز ضروری گردیده است که اکثر وقت ها از سوی پزشکان نیز پیشنهاد می شود. طبیعت گردی نیز همچون بقیه شغل‌ها نیاز به پوشاک ویژه داراست. مختصات ویژه کوهنوردی سبب گردیده است تا خرقه های خاصی برای آن پیاده سازی گردد. از طرف دیگر یکی پارامترهای اساسی در گزینش جامه مطلوب کوهنوردی اعتنا به فصل های سال میباشد. در واقع برای هریک از چهار فصل سال جامه هایی از پارچه ها و الیاف متفاوت ساخت و ساز میگردد.

بیشتر بدانید: امکانات و وسایل لازم برای پیاده روی اربعین

پوشاک مطلوب کوهنوردی در زمستان


پوشاک مطلوب کوهنوردی در فصل‌زمستان می بایست به سیرتکامل‌ای باشد که از تن شما در قبال سوزوسرما به طور کامل پناه نماید. پس گزینش جامه های گوناگون برای این فصل نیاز به توجه بیشتری دارااست.

فصل زمستان فصل سوزوسرما میباشد و در ارتفاعات این سوز‌و‌سرما بیشتر هم می‌گردد. براین اساس مسلماً یک  پیراهن آستین بلند و پایین شلواری عرق گیر پشمی به بدن داشته باشید. این خرقه ها سبب ساز میگردند تا گرما در تن شما  ذخیره خواهد شد.

از آن‌جایی که کار کوهنوردی سبب به ساخت حرارت در تن میگردد، عالی میباشد از پوشیدن خرقه های زیاد دوری کنید. چون سبب بالا رفتن دمای تن و خستگی و کلافگی شما میشود.

قطعا کاپشن های پشم شیشه ای، دستکش و کلاه منحصربه‌فرد فصل‌زمستان و چکمه های ساق دار به هم پا داشته باشید. اینکه شلوار، کاپشن و کفش شما ضد آب باشد، برای فصل‌زمستان مداقه متعددی داراست.

آفتاب زمستانه گاه میتواند از آفتاب فصل تابستان نیز سوزاننده خیس باشد. پس به طبعً کرم و لوسیون ضد آفتاب به یاروهمدم داشته باشید و هر دو ساعت یک توشه آن را تجدید نمائید.

سرشعله کوهنوردی...
ما را در سایت سرشعله کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : سرشعله کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headofmountaineering بازدید : 115 تاريخ : سه شنبه 25 مرداد 1401 ساعت: 18:20

جوراب ها دو نیاز مهم پا را در هنگام ورزش و کوهنوردی می بایست پاسخگو باشند، یکی از گرم کردن پاها و دیگری بازداشتن از اصطکاک پا و کفش. سرشعله کوهنوردی لذا ضخامت جوراب بایستی به اندازه ای باشد که در عین اکنون که رطوبت و عرق پا را به بیرون منتقل می نماید، بتواند از جراحت دیدن پا دوری کرده و آن را گرم نگه دارااست. کوهستان مارکت جوراب آستری: این نوع جوراب بافت ظرافت داراست، هوا را به راحتی رد و بدل می نماید و بنابراین پاها را کم آب و خنک در کفش نگه می‌دارد. کاربرد این نوع جوراب تنها در پیاده روی میباشد.

 

جوراب های مدل: این جوراب در پاشنه و روی انگشت های پا دارنده ضخامت بیشتری میباشد و سایر بخش های جوراب نازک میباشد. جوراب های لینر کامل کننده این نوع جوراب ها میباشند، این نوع جوراب برای پیاده روی و کوهنوردی در فصل تابستان کاربرد داراست.

جوراب های نصفه هنگفت : در سراسر جوراب لایه ای وجود داراست که منجر مراقبت گرمای پا میگردد. این نوع جوراب با لینر کامل شدن میشود و برای کوهنوردی در مجموع فصل ها بجز فصل تابستان کاربرد دارااست.

 

جوراب هنگفت : این جوراب ها ارتفاع بلندی دارا هستند و تا ساق پا بالا می‌آیند. کف جوراب دارنده عایقی میباشد که گرما را مراقبت می نماید. جوراب لینر مکمل این نوع جوراب میباشد و در کوهنوردی برای سرمای فصل زمستان کاربرد دارااست.

جوراب های مواد materials: این نوع جوراب تنظیم گردیده از متاع پشم و الیاف تصنعی و مصنوعی میباشد. یکی‌از کیفیت بالا ترین اشکال جوراب ها میباشد که به راحتی رطوبت و عرق پا را به بیرون جابجایی می‌دهد.

 

بیشتر بدانید: ۷ نکته مهم برای خرید کفش کوهنوردی

 

فیض گیری
جوراب مطلوب کوهنوردی نقش مهمی در گرم نگه داشتن و کاهش اصطکاک پا دارااست. جوراب های کوهنوردی بر پایه ی متاع دارنده گونه های مختلفی میباشند که می بایست آن ها را متناسب با فصل سال تعیین فرمایید.

ولی بطور کلی جوراب نباید نخی، کوتاه و یا این که تنگ باشد. جوراب نخی به راحتی تر می گردد، به پا می چسبد و سبب ساز نازک شدن پوست و ساخت تاول میشود.

جوراب مطلوب کوهنوردی همینطور بایستی از الیاف طبیعی تهیه و تنظیم گردیده باشد.ضخامت آن به اندازه ای باشد تا بتواند عرق پا و رطوبت آن را دفع کرده ، پا را گرم نگه داشته و از زخم دیدن آن خودداری نماید.

سرشعله کوهنوردی...
ما را در سایت سرشعله کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : سرشعله کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headofmountaineering بازدید : 93 تاريخ : دوشنبه 24 مرداد 1401 ساعت: 16:38

طول باتوم می بایست بر پایه ی قد شخص مخاطب و نیز شیب مسیر تهیه و تنظیم گردد و فاکتور دیگری درین تعیین اثر چندانی ندارد. فراموش نکنید که در هنگام دریافت کردن باتوم در اختیار، زاویه ی بازو و ساعد تان نباید از ۹۰ رتبه تجاوز نماید. سرشعله کوهنوردی همینطور اعتنا فرمائید که در هنگام ترفیع می بایست طول باتوم کمتر از طول آن در طی فرود باشد. کوهستان مارکت مطلقا از دو باتوم کوهنوردی با اندازه های یکسان به کار گیری نمایید، در غیر این شکل سفارش می‌کنیم ابدا باتوم در چنگ نگیرید. اما در قوانینی هم چشم گردیده که کوهنوردان از باتوم هایی با اندازه های غیر یکسان به کار گیری میکنند: در تراورس کردن باتوم سمت پای کوه می بایست بلند خیس از باتوم سمت دره باشد.

 

باتوم ها شدت ضربه بر ساق پا، زانو، مچ و کف پای شمارا کاهش میدهند.

 

۱۰ عامل به کارگیری از باتوم کوهنوردی عالی
 

 

باتوم های ترکینگ، مثل باتوم اسکی، به بازوهای شما این اذن را میدهد که برن شمارا به سمت جلو و بالا سوق دهد. چه در مسیری صاف گام بزنید و یا این که از شیب یک تپه بالا بروید، باتوم ها می‌توانند معدل سرعت شمارا ارتقاء دهند.
باتوم ها شدت ضربه بر ساق پا، زانو، مچ و کف پای شمارا کاهش میدهند. این خصوصیت به خصوص در هنگام فرود خویش را نماد می‌دهد. یک تفحص علمی در سال ۹۹ میلادی آرم میدهد که باتوم ها میتوانند تا ۲۵ درصد نیروی فشاری بر روی زانوها را کاهش دهند.
باتوم ها میتوانند مانع ها آزاردهنده راز رویه را گم راه نمایند. بطور نمونه شما میتوانید با باتوم خویش شاخه های تیغ دار درختان یا این که تارهای عنکبوت را از راز منش خویش کنار بزنید سوای اینکه آسیبی به دستان شما وارد گردد و یا این که آلوده شوند.
روش رفتن با باتوم به ثبات قدم برداری شما امداد کرده و منجر می گردد بتوانید با یک ریتم اثبات منش بروید، که منجر ارتقاء سرعت شما میشود. این خصوصیت به خصوص خویش را در زمین های مسطح و غیر فنی نماد می‌دهد.
دو نقطه اتکای مازاد به زمین که به واسطه باتوم ها به دست میاید سبب ساز می‌گردد استحکام شما بر روی سطح ها لغزنده مثل گل و گلای، برف یا این که سنگ های لق بیشتر خواهد شد.
باتوم ها به شما یاری می نمایند در بخشها صعب العبور تعادل خویش را عالی محافظت نمائید. مثل عبور از رودخانه ها، از لابه لای ریشه درختان و یا این که از زمین های باتلاقی و لغزنده. مراقبت تعادل در چرخش ها قادر است به تکان سریع خیس وراحت خیس شما یاری دهد.
باتوم ها میتوانند تحت عنوان یک اکتشافگر به شما اطلاعاتی بالاتر از آنچه با دیده میبینید بدهند. بطور نمونه در عکس العمل با چاله های آب، برفچال ها و یا این که شن های جاری، به کارگیری از باتوم پیش از عبور می‌تواند داده ها بسیار خیر و خوبی از آنچه در پیش رو دارید به شما بدهد.
باتوم ها میتوانند برای تامین از خویش در مقابل حمله حیوان‌ها وحشی مثل سگ ها و خرس ها به شغل فرایند. آن‌ها را بالای رمز خویش بگیرید تا به لحاظ بزرگتر بیایید و یااینکه مثل نیزه پرتابشان فرمایید.
باتوم ها به شما امداد می نمایند تا پاره ای از وزن باری که حمل میکنید نادر نمایند. بطور نمونه در صورتیکه شما یک کوله هنگفت حمل میکنید می‌توانید در استراحت های کوتاه به باتوم هایتان توکل نمایید و وزن را روی آن‌ها بیندازید تا ریلکس خیس استراحت فرمائید.
 باتوم ها می‌توانند برای کارهایی غیر از خط مش رفتن استعمال شوند. می اقتدار از آنان به مکان تیرک در تشکیل داد سرپناه بهره برد و یا این که در قایقرانی تحت عنوان پارو از آن ها بهره مند شد.

سرشعله کوهنوردی...
ما را در سایت سرشعله کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : سرشعله کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headofmountaineering بازدید : 125 تاريخ : يکشنبه 23 مرداد 1401 ساعت: 17:50

داشتن حایل قابل تهیه برای قرار به چنگ آوردن کوله روی نیم‌تنه. سد کوله‌پشتی بر طبق بلندی نیم‌تنه تهیه میگردد خیر تک تک قد. سرشعله کوهنوردی پیش از خرید کوله، آن را بپوشید تا باور نتایج فرمائید هنگامی که آن را با امکانات ضروری مالامال می کنید، به کمر شما فشار وارد نمی‌نماید. کوهستان مارکت کمربند کوله بایستی کمی فراتر از باسن شما قرار بگیرد. در‌حالتی که فی مابین کتف‌های شما و بندهای کوله سوراخ باشد، نیم‌تنه کوله برای شما بلند میباشد. در حالتی که با بستن سد کوله حس خستگی می کنید، نیم‌تنه کوله‌پشتی شما کوتاه میباشد، پس سایز انتخابتان را تغییر تحول دهید.

معرفی تعدادی مارک از شایسته ترین برند کوله کوهنوردی


چرا شایسته ترین برند کوله پشتی کوهنوردی قادر است کوله پشتی ۱۰+۷۰ لیتری MARDINGTOP باشد:

چگونگی بی سابقه محصول ها، استعمال از مرغوب ترین پارچه و پلاستیک
تنوع بی سابقه تولید ها، به حیث کاربرد، سایز و رنگ
تشکیل داد علمی و مهندسی گردیده تولید ها و تناسب بی نقص با گونه های آناتومیِ تن
زیبایی در پیاده سازی و رنگ
درپی معرفی این مارک قابل ذکر میباشد که

بعد ها کوله پشتی : ۳۱*۲۵*۹۰ (H x W x D) سانتی متر
وزن کوله پشتی : ۱۹۰۰ گرم
دارنده کاور کوله ضد باران و آفتاب
دارنده محیط غیر وابسته در ذیل کوله پشتی برای گونه های کیسه خواب و…
قابلیت و امکان تهیه و تنظیم طول کوله پشتی بر حسب قد اشخاص
دارنده تسمه های نگهدارنده توشه در ذیل و طرفین کوله پشتی
درست شده از پارچه مقاوم در قبال سایش و پاره‌گی
seo جریان هوا در پشت کوله جهت پرهیز از عرق کردن کمر در طی کوهنوردی
دارنده جیب های مازاد در ابتدا و طرفین کوله پشتی
جانور در رنگ های زرشکی،طوطیا ای،مشکی و ماشی
فرآورده مهم و مرتبه یک از کمپانی MARDINGTOP
مطلوب نرم‌افزار های چندین روزه کوهنوردی ، طبیعت گردی و سفری
همچون کوله‌پشتی‌های بی آلایش، کوله‌های کوهنوردی نیز با دقت به نوع و دوران‌فرصت ترفیع، آب‌وهوا و تعالی بودن گزینش می گردند. در ترفیع هایی که شما آحاد روز را در اکنون کوه پیمایی می باشید نسبت به صعودهای کوتاه‌دوران کوله فنی و مجهزترین را نیاز دارید.

شایسته ترین برند کوله کوهنوردی مطلوب نرم‌افزار های یک روزه کوهنوردی و طبیعت گردی


کوله پشتی ۳۵ لیتر XL-NEEKO یکی‌از شایسته ترین تعیین ها برای سفرهای کوتاه کوهنوردی و طبیعت گردی می باشد.
بعد ها: ۳۰x21x51 سانتی متر
وزن: ۱٫۱۶ کیلوگرم
زیپ: SBS
پارچه: فوق العاده مقاوم در قبال سایش و پاره‌گی
پشت توری جهت منع از عرق کردن کمر
دارنده کاور ضد باران کوله
دارنده محیط خرد غیر وابسته در زیر کوله برای کیسه خواب و…
رنگ بندی: طوطیا ای،نارنجی رنگ،قرمز‌رنگ،سبز
جنس مهم و جايگاه یک از خصوصی کوله پشتی های کوهنوردی و طبیعت گردی XL-NEEKO
از خصوصیت های این مارک پر اسم و رسم میباشد.
یک‌سری مارک از شایسته ترین برند کوله های کوهنوردی


کوله پشتی کوهنوردی ۷۵ لیتری کوگانا سبک gog 4004
کوله‌پشتی کچوا (Quechua) سبک آرپناز (Arpenaz ۲۰)
کوله پشتی کوهنوردی ۳۵ لیتری آرتیکس کد HK3
کوله‌پشتی تعالی ماموت سبک Creon Crest 65L

بیشتر بدانید:تفاوت کیسه خواب لبریز با الیاف

حرف آخر

صحیح مانند کوله پشتی های ساده، کوله پشتی های کوهنوردی نیز، با اعتنا به نوع ترفیع و والا بودن آن گزینش میگردند.سفارش ما به شما مغازه کوه وب سایت میباشد.

عرضه کننده اشکال اسباب و اثاث مورد نیاز برای کوهنوردی، کمپینگ، طبیعیت گردی و دوچرخه سواری از برندهای مطرح و با کیفیت میباشد.عرضه این اسباب با ضمانت اصالت فرآورده و بها های مطلوب مزیت های خرید از این مغازه میباشد.

علاوه بر آنکه برای رفاه هم اکنون مشتریان عزیز فروشگاه آنلاین با قابلیت و امکان مشورت آنلاین مهیا گردیده است. برای استخراج داده ها بیشتر به سایت این مغازه مراجعه کنید

سرشعله کوهنوردی...
ما را در سایت سرشعله کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : سرشعله کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headofmountaineering بازدید : 123 تاريخ : شنبه 22 مرداد 1401 ساعت: 13:25

برای اینکه خوابی شل داشته باشید ، کیسه خوابی گزینش نمائید که یک‌سری رتبه سردتر از کمترین دمای دور و اطراف گزینه نظرتان باشد. سرشعله کوهنوردی فراموش نکنید که در صورتی در طول اردو بزنید، کوهستان مارکت هوا سردتر خواهد بود. هر وقت گرمتان شد می ‌توانید پاره ای زیپ کیسه را گشوده فرمایید و دمای متعادلی تجارب فرمایید.

اشکال صورت کیسه خواب: کیسه خواب ها به چندین صورت متفاوت در بازار وجود دارا‌هستند: مستطیلی، بشکه‌ای و مومیایی. برخی به شما اذن میدهند فضای بیشتری داشته باشید و ریلکس خیس جا به جا گردید و بعضا دیگر هم تن شما‌را به طور کامل اشراف می‌ نمایند و در دماهای زیر تعیین بهتری می باشند. هنگام خواب، تن هوای دور و اطراف را گرم می نماید تا شما‌را گرم نگه داراست، براین اساس در شرایطی که فضای کیسه خوابتان خلأ کمتری داشته باشد، تن قادر است با عملکرد بیشتری آن را گرم نماید. بسته به اینکه بیشتر سفرهای شما به چه جاهایی میباشد و با چه فضایی ریلکس خیس می خوابید میتوانید یک کیسه خواب مطلوب برای خویش بخرید. اعتنا فرمائید که خواب در کمپینگ و سفرهای هرچند کوتاه مساله ی مهمی میباشد و خستگی سا‌عتها گشت و گذار در طبیعت را از شما می‌گیرد، پس اعتنا فرمائید انتخابی داشته باشید که از ساعت های خواب و استراحت خویش در مهاجرت لذت ببرید.

کیسه خواب مستطیلی یا این که پتویی

صورت مستطیل مانندی داراست و در نصیب تاشدگی زیپ داراست. در شب هایی که هوا مقداری گرم خیس میباشد می ‌توانید آن را از شرایط فشرده بیرون کرده و تحت عنوان پتو نیز به کار گیری نمایید. خصوصیات:

بها پایینی داراست.
بسیار مدل و شل میباشد.
از دید حرارتی سعی کمتری داراست چون خلأ متعددی تولید می نماید.
برای دمای فصل‌تابستان و کوهنوردی های مدل تعیین قابل قبولی میباشد.
کیسه خواب بشکه ‌ای

این کیسه خواب ‌ها یه خرده مشابه به کیسه خواب‌ های مستطیلی بریده میگردند تا راندمان حرارتی بهتری داشته باشند. بعضا از آن ها ممکن میباشد عایق بیشتری برای گرمای بیشتر داشته باشند. خصوصیات:

به صورت متوسطی جادار میباشد.
بها متوسطی داراست.
عده و جورتر از کیسه های مستطیلی میباشد.
مطلوب برای به کارگیری در فصل‌تابستان یا این که سه فصل میباشد.
کیسه خواب مومیایی

به جهت صورت تابوت مومیایی های مصر پیدا شد‌ه‌است، به جهت اینکه هیبت تن را داراست کمترین حد از خلأ را ساخت‌و‌ساز می نماید و با تن مسافت ای ندارد. همینطور هود برش خورده و یکدست گرمای آن‌ها را به حداکثر میرساند. خصوصیات:

مشابه صورت تن میباشد.
بسیار مدل و نادر وسعت
شایسته ترین مورد برای سه فصل و فصل‌زمستان به حساب میآید.
کیسه خواب چه سایزی تنظیم خواهد شد؟

بیشتر مدلهای کیسه خواب تعدادی ارتفاع مختلف دارا هستند. اندازه ای که گزینش می‌کنید می بایست با قد شما به علاوه یک یا این که دو اینچ (حدود ۲.۵تا۵ سانتی متر) مازاد مطابقت و همخوانی داشته باشد. درصورتی که از قد شما خیلی برتر باشد، فضای به کار گیری نشده ای برای گرم کردن خواهید داشت و در فیض ممکن میباشد یه خرده شم سوز و سرما نمائید. (چنانچه قرض گرفته اید یا این که کرایه نموده اید، می‌توانید از خرقه های کم آب و یدکی برای مالامال کردن رخنه‌ های دور و بر تن خویش استعمال نمائید.) در شرایطی‌که خیلی کوتاه باشد، ممکن میباشد با فشاری که از پاها به عایق کیسه میاید در آن بخش حس سوزوسرما نمائید.

نوع عایق کیسه خواب

کلاً باطن پوشش کیسه خواب از مالامال و یا این که الیاف تصنعی و مصنوعی به کار گیری می‌شود. محصولاتی که لبریز دارا هستند مدل خیس و گرم خیس می‌باشند و ریلکس خیس فشرده و گردآوری می گردند. به کار گیری از الیاف منجر سنگینی کیسه خواب میشود البته چگونگی خواب مناسب تری را مهیا کرده و این الیاف دارنده خواص ضد حساسیت می باشند. همینطور در‌صورتی‌که در مکان مرطوبی بخوابید آب را به خویش جذب نمی نماید.

کیسه خواب زنان

ارتفاع این کیسه خواب‌ ها معمولاً پاره ای کوتاهتر میباشد. اندازه‌شان متناسب با صورت یک زن با کتف های باریک ‌خیس از سبک تک نفره پیاده سازی گردیده اند. بعضی وقت ها آن ها همینطور دارنده عایق مازاد در نصیب شکم و پا می‌باشند، مناطقی که مردم زنان بیشتر از تمامی حس سوز‌و‌سرما می نمایند.

کیسه خواب کودک ها

کیسه های خواب خردسالان به طور طبیعی کوتاه خیس و باریک خیس از فرآورده بزرگسالان می‌باشند. در ایجاد کرد آن‌ها معمولاً از پارچه های فنی و عایق کمتری برای کاهش هزینه و ارتقاء دوام به کار گیری می‌گردد.

کیسه خواب دونفره

برخی از زوج‌ها ترجیح می‌دهند از کیسه خواب دو نفره استعمال نمایند. کیسه خواب دو نفره وزن سبکی داراست البته زیرا خلأ متعددی دارااست، کمتر عایق میباشد و گرما را مثل باقی کیسه خواب ها نگه نمی دارااست.

سرشعله کوهنوردی...
ما را در سایت سرشعله کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : سرشعله کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headofmountaineering بازدید : 108 تاريخ : پنجشنبه 20 مرداد 1401 ساعت: 16:23

راهنمای خرید باتوم کوهنوردی: باتوم یک کدام از ابتدایی ترین امکانات کوهنوردی میباشد که خلا آن در اپلیکیشن های ترفیع، اثار جبران ناپذیری را به‌دنبال خواهد داشت. امروزه بین کوهنوردان ماهر کمتر کسی دیده میشود که باتوم را نادیده بگیرد. سرشعله کوهنوردی همان طور که گفتیم باتوم کوهنوردی از اصلی ترین امکانات در هنگام صعودهای وقت گیر و یا این که زمستانه میباشد که نحوه تعیین و شناخت بی نقص با اشکال باتوم ها از مورد ها ضروری برای هر کوهنوردی میباشد. نوشته‌ی علمی ی مارا دنبال نمایید تا در‌این گزینش به شما یاری کنیم.

صعودهای زمستانه و کوه‌نوردی های وقتگیر
درین صعودها، کاربرد باتوم بسیار ضروری میباشد. باتوم ها در فصل‌زمستان برای پژوهش طول برف، نادر کردن فشار وارد بر روی زانو و ارتقاء تعادل و نیز خودداری از لیزخوردن به کارگیری میگردند و از این حیث بسیار دارای اهمیت می باشند.
نکته ی دیگری که بسیار مداقه دارااست جفت بودن باتوم هاست. در هر قوانینی که بودید (کوله ی هنگفت و…) برای محافظت تعادل هرچه بیشتر مسلما از باتوم به طور جفت به کار گیری نمایید. در نرم‌افزار های وقت گیر کارداران مختلفی مانند فاصله وقت گیر و تحمل توشه هنگفت در حین زمان بر، استعمال از باتوم را ما یحتاج می نماید.

فواید استعمال از باتوم
باتوم ها وزن را از روی اندام های تحتانی مثل پاها و زانو برداشته و آن را روی بالاتنه پخش می نمایند. همانگونه که گفتیم سبب ساز محافظت تعادل در حالت مختلفی مثل برف هنگفت و بخش ها لیز و یا این که سطح ها تر می‌شوند. همینطور ساخت ردیف برای خیمه، دفع حیوان‌ها وحشی و خطرناک و نگهداری از خویش در قبال خطرهای احتمالی و نیز تبدیل باتوم کوهنوردی به آتل در هنگامی که شکستگی یا این که در رفتگی واقعه می افتد، از سایر کاربردهای این امکانات میباشد.
در حیث داشته باشید که هرچقدر استعمال ی صحیح از باتوم کوهنوردی میتواند در پروسه ترفیع شما اثر مثبت بگذارد، به به عبارتی ترازو هم به کار گیری ی اشتباه از آنها میتواند تاثیرات منفی بگذارد. مثلا هنگامی که مسافت ی تن شما و باتوم زیاد میباشد، کشیدگی در اندام ها و عضله ها گوناگون بدنتان را حس خواهید کرد و همین مورد از علائم استارت زخم میباشد.
همینطور تاثیرات کم عقل که باتوم ها بر روی کوهنوردان دارا‌هستند بسیار شایان توجه میباشند. شخصی که به وجود باتوم عادت کرده و تنها در شکل به هم پا داشتن آن شم امنیت می نماید، در حین عدم وجود باتوم و در مناطقی که به کارگیری از باتوم سفارش نمیشود، شخص حس نا امنی کرده و نمی تواند به راحتی به صعودش ادامه دهد و همواره کمبودی را شم می نماید.


اشکال باتوم
باتوم های اثبات که در واقع به عبارتی چوب های اسکی میباشند ، امروزه و اینک در کوهنوردی کاربرد ندارند و واقعا بلا به کار گیری می‌باشند.
باتوم های معمولی: این باتوم ها به انگیزه نوع ساختشان احتمال جراحت کمتری دارا هستند و برهه زمانی مجال بیشتری تندرست می‌مانند. این نوع باتوم ها در کوهنوردی های بسیار هنگفت کاربرد بیشتری دارا هستند چون همان طور که گفتیم،در نرم‌افزار های هنگفت قابلیت و امکان فساد شان به دست‌کم می‌رسد. اما در لحاظ داشته باشید که به انگیزه جابجایی ضربه از زمین به دستتان یه خرده موجب خستگی می گردند.

سرشعله کوهنوردی...
ما را در سایت سرشعله کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : سرشعله کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headofmountaineering بازدید : 93 تاريخ : سه شنبه 18 مرداد 1401 ساعت: 12:29

مسیرهای ترفیع به قاش مستان:
مجموعاَ سه مسیر برای رسیدن به قله وجود داراست. یکی‌از ان ها تنگ بزکش، دیگری یال یابو سقط کرده و همینطور دیگری گردنه ی بیژن اسم دارااست. سرشعله کوهنوردی بی آلایش ترین و در دسترس ترین مسیر ترفیع، گردنه ی بیژن میباشد. شایسته ترین فرصت را برای ترفیع تعیین کنیم و از روش جاده ی اصفهان، سمیرم و شهرضا، جبهه شمالی دنا را به دور بزنید و خویش را به شهر خرد سی مشقت بار و منزل ی کوهنورد ان برسانید.

می‌توانید یک شب را در‌این ابادی بگذرانید و استراحت فرمائید
تا برای ترفیع روز بعد از آن اماده گردید. روز سپس به همپا وسیله ی نقلیه از روش جاده ی خاکی گردنه ی بیژن ارتفاعتان را ارتقاء دهید. این جاده از تنگه ی بشو عبور می نماید، و از روش خط مش تاریخی پادنا به کهکیلویه می‌رسد.

چشمه ی زلالی را خواهید مشاهده کرد که می‌توانید از ان اب بنوشید. آن گاه در دامنه ی قله صخره ای سی چانی با یال های مالامال شیب شمارا به دره ی بزرگی در سمت شمال می‌رساند. از اینجا به سپس مسیر به طور کامل پاکوب میباشد پس سینه کش دره را صعودی پیش بگیرید، این مسیر از بین بوته های شقایق و لاله های واژگون عجم می گذرد و هرلحظه ذیل پایتان برف های اب نشده را شم خواهید کرد. به هر میزانی که بر طول افزوده می‌شود، هوا سردتر شود.

از برفچال های کوچکی که در مسیر وجود دارا هستند عبور میکنید
و خویش را به دشت بسیار زیبایی در ذیل قله ی آبگینه دال برسانید. قله ی آبگینه دال با یک سری نوار برفی خرد و قله ای سرخ رنگ به چشم میخورد.

از مسیری با شیب تند به سوی آبگینه دال ترفیع نمایید و با صعود به قله ی ۴۳۵۰ متری، قسمتی از فن کوه دنا و قله ی نول را مشاهده خواهید کرد. مسیر باقی‌مانده را ادامه دهید و از قله های مرتفع این کوهستان عبور فرمائید.

باقی منش را تراورس کرده
و به سمت بالا بروید، به سوی برفچال کوچکی که بر فراز ساختمان بلند تا قله جای دارد روانه گردید، این‌شیوه شما‌را با عبور از یک برف سفت و یه خرده سنگ نوردی به قله ۴۴۳۵ متری ساختمان بلند اسمانی میرساند.

بازهم مسیر را تراورس نمایید و با به دور زدن بی نقص ساختمان بلند کلان صخره ای قزل قله به سوی  قله زیبای بن رو به طول ۴۲۰۰ متری در جبهه جنوبی بلند ترین قله ی دنا یعنی قاش مستان ادامه دهید و بعد از مدتی بر فراز ان قرار میگیرید.

آنگاه با استراحتی کوتاه به خط مش مانده ادامه دهید و خویش را به گردنه ی شمالی قله ی قاش مستان برسانید. هوا به انگیزه یخچالی که بالای قله و بر فراز گردنه ی شمالی قاش مستان جای‌دارد ،سوز سردی دارااست پس خرقه های گرمتان را دم دست بگذارید و اتراق نمایید چون این جای برای شب مانی بسیار مطلوب میباشد.

فرود هم به همین ترتیب میباشد و می‌توانید از مسیر پاکوب به ذیل قله بازگردید.

شرایط قله در فصل‌زمستان و هوای سرد:
خط الراس دنا به جهت قرار دریافت کردن در منطقه ای که گوشه و کنار ان هیچ ارتفاعی نیست و خالی میباشد به شدت در معرض وزش های غربی میباشد. این بادها به خصوص در فصل زمستان شدید خیس میشوند و به انگیزه سقوط بهمن، رسیدن به قله از روش مسیرهای تابستانی ممکن وجود ندارد. بهمن در بیشتر زمان ها جان حمایت دنا را در خویش می بلعد و فقط راه و روش ترفیع به آبگینه دانیال از روش یال غربی ان به صورت بی واسطه میباشد.

سرشعله کوهنوردی...
ما را در سایت سرشعله کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : سرشعله کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headofmountaineering بازدید : 77 تاريخ : شنبه 15 مرداد 1401 ساعت: 14:30

کوه های جمهوری اسلامی ایران را در صورتی‌که بخواهیم به تماشا بنشینیم بدون‌شک زیباترین تصاویر برای شما به تصویر خواهد گرد‌همایی. سرشعله کوهنوردی کوه دماوند، زردرنگ کوه، تفتان، دنا، توچال و بخش اعظمی کوه های دارای اسم و رسم و دوستداشتنی دیگر در کشور ایران وجود دارااست که به تماشا نشستن آنها خالی از لطف وجود ندارد.

این کوه ها معمولی ترین مسیرها را برای کوه پیمایی های کوهستانی در دست شما قرار میدهند کافی از یک منش بلد وارد در این باره امداد گرفته گردد. کوه سهند، سبلان، اشتران کوه، بی بی شهربانو، کوه های مریخی و اکثری کوه های دیگر را با شما به تماشا خوا هیم گرد‌همایی.

در‌صورتی‌که میخواهید با کوه های زیبای کشور‌ایران بیشتر آشنا گردید و برای کوهنوردی یکی این کوه ها را گزینش فرمائید به شما سفارش می‌کنیم با ما هم پا باشید. ضمن کوهنوردی این اصلی برای شما آماده می‌شود که به راحتی بتوانید با اشکال گیاهی و حیوانی بسیار متنوعی که در کشور ایران یافت می توان به شکل مختصر آشنا گردید.

پس بیشتراز این شمارا معطل نمی گذاریم و با شما به تماشای کشور ایران قشنگ و کوه های بی نظیرش می‌پردازید.

کوه زیبای بی بی شهربانو
کوه زیبای بی بی شهربانو از عصر ساسانیان تا کنون عمر دارااست و در شهر ری واقع گردیده‌است. آرامگاهی که در دل کوه مخفی میباشد و زیبایی فضای کوهستان را یکسری موازی نموده است. از سوی دیگر شما در اطراف این بقعه دیرین میتوانید چشمه های آب را نیز شاهد باشید که خویش دلیلی بر قشنگ خیس شدن این فضای عرفانی گردیده‌است.

شما میتوانید خلال یک هجرت سیاحتی یک مسافرت زیارتی را نیز تجارب نمایید و با یک تیر دو نماد بزنید. در شرایطی‌که به کوهنوردی عشق مند می‌باشید به راحتی میتوانید بعد از اینکه به زیارت بی بی شهربانو پرداختید مسیر کوهنوردی خویش را در لابه لای کوه های راز به فلک کشیده این مسیر نیز به ایفا برسانید.

 

کوه زیبای تفتان
کوه زیبای تفتان به زیبای خفته ای در دل سیستان و بلوچستان نیز آوازه داراست. زیبایی این کوه وقتی برجسته خیس میگردد که شما می‌توانید بعداز ترفیع شاهد صرفا حریق‌فشان در سراسر کشور‌ایران باشید.

در دهانه این حریق‌فشان همواره بخار گوگرد مشهود است که‌این فرمان خویش برهان بارز جذابیت کوه تفتان به حساب می آید. کوه تفتان در فصل‌زمستان شایسته ترین مسیرها برای عشق و علاقه مند به اسکی آماده میاورد و از سوی دیگر در تابستان بی نیاز ترین پوشش گیاهان دارویی را برای هوا داران به‌این اساسی نیز مهیا آورده میباشد.

فریزر های طبیعی که در کوه تفتان واقع گردیده است به راحتی آب شیرین برای کشاورزی اهل یک محل آن حوزه‌ را مهیا میاورد. این کوه حدوداً ۴۰۴۲ متر طول از سطح دریا را به خویش تخصیص داده میباشد و در مقام بلند ترین کوه های کشور‌ایران مکان گرفته میباشد.

اسم این کوه بر طبق تفاسیر محلی های این حوزه‌ به چهل بدن نیز آوازه دارااست اشخاص مستقر سیستان بر این باورند که ۴۰ نفر از راشدین مذهبی در دل کوه تفتان مدفون گردیده اند و برهمین اساس اسم دیگر آن را چهل بدن گذارده اند. سه دریاچه معروف را در ارتفاعات کوه تفتان می‌توانید شاهد باشید که با اسم های دریا رمز، لادیز و گزد آوازه گرفته میباشد.

در شرایطی که بخواهیم از پوشش گیاهان این حوزه‌ خاطر کنیم خواهیم توانست به بادام کوهی، گز، سیه چوب، درمنه، ارژن و آویش و اکثری انواع گیاهی دیگر اشاره داشته باشیم.

سرشعله کوهنوردی...
ما را در سایت سرشعله کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : سرشعله کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headofmountaineering بازدید : 85 تاريخ : پنجشنبه 13 مرداد 1401 ساعت: 12:58

محافظت گوشه و کنار کوهستان یکی‌از مهمترین اصولی میباشد که کوهنوردان حرفه‌ای و مبتدی و تازه کار می بایست به آن اعتنا داشته باشند. سرشعله کوهنوردی سوای شک وتردید فقط جای های که‌این روز ها درو از دسترس عده ای معمولی قرار گرفته میباشد و منجر گردیده است مکان امن چهت نیل به ادب و فایده بردن از زیبایی های طبیعت باشد فضای کوه میباشد؛

ولی در حالتی که در محافظت و مراقبت آن نکات مهم که در‌این راستا وجود دارااست را دقت نکنیم این فضای خوشگل را دیر یا این که زود از دست میدهیم. پیشکسوتان فن کوهنوردی خویش به خیر و خوبی میدانند که چه‌گونه از این در گرانبها می بایست حفظ گردد،

البته ما برای داده ها بیشتر در نوشته‌علمی پیش رو سعی در آن داریم تا مطالبی را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. بیان نکات مهم و اصلی برای پناه از گوشه و کنار زیست امری میباشد که فعالان فضا زیست بسیار به آن میپردازند و نظارت و پیگیری آن برای ما نیز خالی از لطف خلا. از همین رو نکات برگزیده و کاربردی که درین راستا بسیار به آن پیشنهاد گردیده‌است را درپی با شما عزیزان به اشتراک می‌گذاریم پس با ما همدم باشید.

نگهداری فضا کوهستان و آشنایی قیمت کوه
محافظت دور و اطراف کوهستان و آشنایی بها کوه دو اصل مربوط به یکدیگر میباشند که کوهنوردان بسیار بهتر به آن مطلع می باشند. کوهستان سرچشمه بسیار از رودهای والا میباشد و منشأ تأمین بیش تر از نیمی از آب های شیرین دنیا از کوه میباشد. یکی‌از مهم‌ترین زیستگاه های جان داران تراس وحش میباشد.

از سوی دیگر انواع گیاهی دارویی بخش اعظمی میان کوهستان ها یافت می گردد که منجر برتری این گوشه و کنار و آشنایی با جزییات بیشتر قیمت های آن برای شما گردیده‌است. کوه مکانی امن برای طبیعت گردی و منفعت بردن از فضای فضا زیست پیرامون ما میباشد،

ولی بعضا از شغل های نامناسب سبب ساز زخم وصال به‌این فضای دیده نشده و خوشگل شد‌ه‌است. ایجاد کرد و سازهای غیر اصولی، چرای دام های محلی، معدن کاوی های بی خط مش، جاده سازی غیر استاندارد، توریسم ناسالم مبتدیان کوهنوردی، چیدن گل ها و گیاهان که بسیار برای گوشه و کنار زیست ارزشمند میباشد، انباشت آشغال و حک کردن یادگاری بر روی درختان کهنسال فقط بخشی از این تخریب های ناراحت کننده به شمار می‌آیند.

محافظت گوشه و کنار کوهستان و ده نکته ارزنده
نگهداری اطراف کوهستان را میتوانید به آسانی با اعتنا به نکات اصلی و کلیدی درین راستا آیتم اعتنا قرار دهید.

در صدر پیشنهاد میشود درصورتی که برای کوهنوردی به فضای کوهستان می‌روید به طبع از خوراک و دربین وعده های فراهم برای طی مسیر خویش به کارگیری نمایید. بر پا کردن حریق و ساخت و ساز آشغال برای پخت پز یکی بزرگترین دلایل انباشت آشغال در‌این فضای قشنگ به حساب می آید.
به کار گیری از کیسه آشغال های پارچه ای برای گردآوری های آشغال های که در حین مسیر ساخت و ساز میشوند را به شما پیشنهاد میکنیم. به‌این استدلال خوب میباشد از کیسه آشغال های پارچه ای مصرف شود که بازدارنده از پاره شدن نایلون های پلاستیکی باشیم. چنانچه این اصلی برای شما آماده میباشد آشغال های قابل بازیافت خویش را از آشغال های غیر قابل بازیافت مستقل فرمائید و در کمپ های منحصربه‌فرد کوهنوردی به جداسازی آشغال های تولیدی خویش یاری نمایید.
به کار بستن از مواد غذایی طبیعی منجر می‌شود که آشغال های که به طور ناخواسته وارد چرخه اطراف زیست می‌شود اثر ها مخرب کمتری را به یار داشته باشد. از فروشنده مواد غذایی بخواهید برای سفرهای کوهنوردی حرفه‌ای شما مواد غذایی و میوه های ارگانیک برای شما مهیا سازند.

سرشعله کوهنوردی...
ما را در سایت سرشعله کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : سرشعله کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headofmountaineering بازدید : 160 تاريخ : چهارشنبه 12 مرداد 1401 ساعت: 16:33